poniedziałek, 6 października 2014

BÓG JEST NIEPOJĘTY, NIEPOJĘTY ...



"Ja pójdę przed tobą i nierówności wygładzę. Skruszę 

miedziane podwoje i połamię żelazne zawory.
Przekażę 

ci skarby schowane i bogactwa głęboko ukryte, ażebyś 

wiedział, że Ja jestem Pan, który cię wołam po imieniu, 

Bóg Izraela. Z powodu sługi mego Jakuba, Izraela, 

mojego wybrańca, nazwałem ciebie twoim imieniem, 

pełnym zaszczytu, chociaż Mnie nie znałeś. Ja jestem 

Pan, i nie ma innego. Poza Mną nie ma Boga. 



Przypaszę ci broń, chociaż Mnie nie znałeś, 

aby wiedziano od 

wschodu słońca aż do zachodu, że beze Mnie nie ma 

niczego. Ja jestem Pan, i nie ma innego. Ja tworzę 

światło i stwarzam ciemności, sprawiam pomyślność i 

stwarzam niedolę. Ja, Pan, czynię to wszystko. 

Niebiosa, wysączcie z góry sprawiedliwość i niech 

obłoki z deszczem ją wyleją! Niechajże ziemia się 

otworzy, niechaj zbawienie wyda owoc i razem wzejdzie 

sprawiedliwość! Ja, Pan, jestem tego Stwórcą. Biada 

temu, kto spiera się ze swoim twórcą, dzbanowi 

spomiędzy dzbanów glinianych! Czyż powie glina temu, 

co ją kształtuje: Co robisz? albowiem jego dzieło powie 

mu: Niezdara! Biada temu, kto mówi ojcu: Coś spłodził? 

albo niewieście mówi: Co urodziłaś? Tak mówi Pan, 

Święty Izraela i jego Twórca: Czyż wy Mnie będziecie 

pytać o moje dzieci i dawać Mi rozkazy co do dzieła rąk 

moich? To Ja uczyniłem ziemię i na niej stworzyłem 

człowieka, Ja własnoręcznie rozpiąłem niebo i rozkazuję 

wszystkim jego zastępom."


Izaj. 45, 2-12


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz